Ansökan, Val och Viktiga Datum.

Sitter just nu i djupa funderingar om vilka linjer och vilka högskolor och universitet jag ska söka till. Ansökan måste senast skickas in på måndag, men jag har dragit en gräns för mig själv idag eller imorgon för tydligen har det hänt att sidan man söker genom krashat den sista dagen. Jag vet dessutom på ett ungefär vad jag vill, men man måste sätta skolorna/linjerna efter vad man helst vill komma in på. (ettan vill man, helst tvåan näst-helst osv.) Och ja det är där jag har lite svårigheter. Val 1 blir nog kemiteknik i Lund, men val 2 är jag osäker på antingen Kemiteknik på Chalmers eller i Uppsala. Sedan vet jag inte om jag ska söka till någe mer... kanske någon annan linje ifall att eller typ en lite extra kurs någonstans. :C Svårt! Har suttit och försökt ta reda på saker om skolorna, typ vilka som anses bäst inom kemi eller hur högt klassade de är... Jag tror att Lund är rätt bra och jag tror även att Chalmers klår Uppsala inom tekniksaker, eller? Men samtidigt är Uppsala en studentstad och det skulle va kul att plugga där tror jag. Göteborg har jag bara varit i en gång(kanske två..) men det verkar nice och det skulle va kul men någe nytt :C Eftersom jag inte är säker på att jag kommer in i Lund så känns också andrahandsvalet rätt viktigt. Ugh varför ska det vara så jobbigt??! :( Sen får man ju inte veta något fören i Juni/Juli heller :( Hmm måste kolla när de va. 12 Juli får man veta.... Så det blir något att se fram emot.... eller? Sedan väntar man ju även på Högskoleprovetsresultat som kommer i maj. Mycket datum att hålla koll på. ÅÅÅÅ stress, orkar inte tänka på det för tillfället.
Bye Bye 
//Elsa
 
Ps. Just ja, har nyligen (läs: igår), kommit hem från London, där jag var på minisemester med familjen. Kommer nog bilder och en lite sammanfattning snart! :D 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback