Anything you like.....

Heeej! Nu har jag gått och funderat på att skriva ett blogginlägg jäättelänge, så nu tar jag mig själv i kragen och gör det. 

Skolan har börjat, vi har redan dragit igång med matten och fysiken vilket är både skönt och jobbigt. Har dessutom börjat med psykologi A vilket en så länge varit väldigt interessant. Vi har exempelvis fått pröva göra ett personlighetstest och mitt resultat passade mig faktiskt rätt bra, båda på gott och ont. Sedan har jag efter 6 år givit upp på franskan och då har jag helt enkelt bytt till tyska 1 vilket hittils(har haft två lektioner) varit ett bra val! :D Speciellt med tanke på vilken ångest jag faktikst fått att franskan...fast jag har ej givit upp helt! Jag är rätt säker på att jag ska börja om med franskan senare, eftersom det faktiskt är ett av de finaste språken jag vet :) 

Annat som händer i mitt liv just nu är fotboll, vi har fyra matcher kvar och ligger i toppen! Senaste matchen, som var i helgen, vann vi faktiskt med 7-2! Sedan håller jag även på att läsa en massa böcker...just nu ligger fokusen på tre olika böcker/serier: Första boken jag håller på att läser heter Eld, vilket är andra boken i en svenska(kind of) fantasy serie. Riktigt bra bok! Rätt popuär också, så läs den! :D Första i serien heter Crikeln. Sedan läser jag också All I Want Is Everything, tredje boken i gossip girl serien, den är rätt bra men storyn skiljer sig en hel del från tvserien. Kan dock rekommdendera båda :D. Sedan läser jag även Trials of death femte boken i Cirque Du Freak serien om Darren Shan. Även den är bra, fast den är lite brutal och "deppig" ibland. :)

Ja det sammanfattar väl till stor del vad jag gör om dagarna, pluggar och läser...va deppigt egentligen. Sedan så är det en annan sak på g här hemma, det är nämligen så att min bror ska börja på universitet i Karlskrona,vilket ligger i Blekinge ca 6-7 timmar härifrån. :C Han kommer att flytta och bo där i ca 5 år om han går klart utbildningen.... Dessutom flyttar han idag/imorron. Och jaa jag kommer faktiskt att sakna honom. 
 
Det var allt. 
Hej.

Ps. Jag är extremt trött och har ont i huvudet! :C var tvungen att gnälla!! Och just ja har en kompis om lämnar mig i ett år för att dra till frankrike som utbytesstudent....va fan liksom!? Ne men hoppas verkligen hon kommer få ett underbart år därnere! .Ds.

Kommentarer
Moa säger:

Låter awesome! Och klart du iaf måste hålla kvar i franskan lite, vill ju kunna skriva till dig på français! :D
vi måste ses innan jag åker, fika typ! har maaassor att prata om.

2012-09-01 | 15:08:25
Bloggadress: http://cabri.blogg.se
Moa säger:

Låter awesome! Och klart du iaf måste hålla kvar i franskan lite, vill ju kunna skriva till dig på français! :D
vi måste ses innan jag åker, fika typ! har maaassor att prata om.

2012-09-01 | 15:08:36
Bloggadress: http://cabri.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback